Verbindt mensen en ideeën

Doe mee en help elkaar (vraag en aanbod)

Dit is een tijd waarin we goed voor elkaar willen zorgen. Juist nu zetten we een stapje extra voor diegenen die binnen moeten blijven en hulp nodig hebben. Link050 ondersteunt daar, in samenwerking met WIJ Groningen, de gemeente Groningen en Humanitas, graag bij.

Hulp aanbieden/hulp vragen

Al jaren werken wij samen met wehelpen.nl. Dit is een digitaal platform dat, al 8 jaar, uitermate geschikt is voor het vinden en bieden van hulp aan buurtgenoten. Link050 coördineert de activiteiten van Wehelpen in de gemeente Groningen. Maar er is meer: Wehelpen heeft ook een app, de Whapp genaamd, een superhandige matchingsapp voor burenhulp, die onlangs uitgebreid is met een optie voor vraag en aanbod in corona situaties.

Wij raden iedereen aan die wil helpen zich aan te melden op de Whapp .Op de website van Whapp.nl staat een link om de app te downloaden en lees je ook hoe de app werkt. Als je de app wilt downloaden in de Playstore of App store zoekt dan op Whapp WeHelpen.

Whapp zorgt ervoor dat een vraag terecht komt bij buurtgenoten die juist nu wat meer willen doen voor een ander. Whapp heeft daarbij een speciale rubriek met trefwoorden die relevant zijn voor situaties die voortkomen uit de Coronamaatregelen. Hoe meer mensen Whapp gebruiken, hoe sneller buurtgenoten elkaar vinden.

Whapp is daarnaast ook een veilig platform dat continu gemonitord wordt. Een team van medewerkers controleert het verkeer en bij (vermoeden van) misbruik worden vragers en of aanbieders geblokkeerd. Hiermee wordt zoveel mogelijk voorkomen dat er nare situaties ontstaan. Tevens is, met het oog op de privacy, de app AVG proof.

Whapp voor organisaties

Naast Wehelpen.nl is ook de Whapp voor jouw organisatie beschikbaar. Hebben medewerkers of cliënten ondersteuning nodig dan kan jij als organisatie hulpvragen plaatsen. Op Whapp.nl lees je hoe eenvoudig deze app werkt. En hoe je als organisatie de Whapp kunt inzetten. Als jouw organisatie normaliter met vrijwilligers werkt die nu niet inzetbaar voor je eigen organisatie zijn, dan kun je hen op de app attenderen en vragen zich aan te melden op de Whapp.

Wat kun jij als organisatie doen om je cliënten extra hulp te bieden?

  • Attendeer mensen op de mogelijkheid om Whapp of wehelpen.nl te gebruiken;
  • Plaats namens je organisatie hulpvragen voor je (kwetsbare) cliënten;
  • Vind passend hulpaanbod tussen de hulpaanbieders en leg contact;
  • Informeer je collega’s en collega-organisaties over Whapp en wehelpen.nl.

Lukt het niet om de Whapp te installeren maar heb je wel een vraag of aanbod, dan kun je contact opnemen met link050, via:

E-mail: info@link050.nl  (bij voorkeur) of   Telefoon: 050 – 30 51 900

Note: Voor ons allemaal is dit een nieuwe situatie. Wij proberen alles in het werk te stellen om iedereen zo goed mogelijk te kunnen helpen maar het kan zijn dat het soms wat langer duurt voordat wij een antwoord geven op een gestelde vraag. Wij vragen hiervoor uw begrip.

 

 



Kom langs bij link050!

Met je vragen of ideeën kun je terecht bij link050.
Oude Ebbingestraat 55, 9712 HC Groningen
E-mail: info@link050.nl
Telefoon: 050 – 3051 900
Let op: Migranten aan Zet en FIX zijn verhuisd naar Herestraat 100

Open maandag 13.00 – 17.00 uur, dinsdag t/m vrijdag 10.00 – 17.00 uur.